Cosmo Postat 1 mars 2011 Dela Postat 1 mars 2011 Finns det någon som provat eller vet några resultat av detta preparat:Easylife Excital Excital tränger undan röda slemalger (Cyano sp.) genom att stimulera specifika mikroorganismers tillväxt på ljuskänsliga platser i Saltvattens akvariet. Röda slemalger har sedan ingen livskraft. Ofarligt för alla akvarieinvånare och för biofiltret. Viktigt: Ta bort det aktiva kolet men ingen annan utrustning behöver stängas av. Tillsätt när belysningen är tänd för effektiv bortdrivning.MvhMartin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 2 mars 2011 Dela Postat 2 mars 2011 Specifikt är man ju intresserad av vilka specifika mikroporganismer som gör detta jobb. Om dom nu gör det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cosmo Postat 20 mars 2011 Författare Dela Postat 20 mars 2011 Har nu provat detta preparat och min åsikt är att det inte tog bort cyano, snarare blev det mer cyano efter kurerna! Jag kan inte rekommendera detta preparat! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spooky Postat 20 mars 2011 Dela Postat 20 mars 2011 Lägg till det i Produktguiden är du hygglig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 20 mars 2011 Dela Postat 20 mars 2011 På produktbeskrivningen så verkar det vara något som understödjer bakterietillväxt som potentiellt kan konkurrera ut cyanon. Ska vi gissa att det är någon typ av organisk kolkälla och kanske en kvävekälla? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cosmo Postat 20 mars 2011 Författare Dela Postat 20 mars 2011 Mycket möjligt, vattnet färgas starkt gult när vätskan hälls i och är gulfärgat under cirka 8-10 timmar. Jag har nu efter mycket kämpande mot cyanon provat Ultralife red slime remover trots att jag var något orolig för att prova det. Resultat: Otroligt bra efter 2 dygn! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.