Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Finns det någon som provat eller vet några resultat av detta preparat:

Easylife Excital

Excital tränger undan röda slemalger (Cyano sp.) genom att stimulera specifika mikroorganismers tillväxt på ljuskänsliga platser i Saltvattens akvariet. Röda slemalger har sedan ingen livskraft. Ofarligt för alla akvarieinvånare och för biofiltret. Viktigt: Ta bort det aktiva kolet men ingen annan utrustning behöver stängas av. Tillsätt när belysningen är tänd för effektiv bortdrivning.

Mvh

Martin

• 3 veckor senare...
Postat

Har nu provat detta preparat och min åsikt är att det inte tog bort cyano, snarare blev det mer cyano efter kurerna! Jag kan inte rekommendera detta preparat!

Postat

På produktbeskrivningen så verkar det vara något som understödjer bakterietillväxt som potentiellt kan konkurrera ut cyanon. Ska vi gissa att det är någon typ av organisk kolkälla och kanske en kvävekälla?

Postat

Mycket möjligt, vattnet färgas starkt gult när vätskan hälls i och är gulfärgat under cirka 8-10 timmar. Jag har nu efter mycket kämpande mot cyanon provat Ultralife red slime remover trots att jag var något orolig för att prova det. Resultat: Otroligt bra efter 2 dygn!

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...