Postat 9 mars 201114 år Halloj...hamnade på en loppis idag.hittade en beg pH/mV mätare...behöver lite info om denna.märke: ProMinentmodell: Dulcometer
Postat 9 mars 201114 år Halloj...hamnade på en loppis idag.hittade en beg pH/mV mätare...behöver lite info om denna.märke: ProMinentmodell: DulcometerTror du blivit lurad:ler:
Postat 9 mars 201114 år Härlig 80-tals retro.Går det att slå på mätaren så är det bara elektroden som kan vara utdaterad. Man kan i så fall testa med att byta kaliumkloridlösningen i den och se om den ger bättre värden. Annars ny elektrod - firman finns kvar:http://www.prominent.com/Products/Measuring-Control-and-Sensor-Technology/Parameter/pH/pH-value-Measurement.aspx
Postat 9 mars 201114 år Författare hehe, jo den är nog inte så ny...kollade med kranvatten som håller ca 8,4 här i karlshamn...då visade mätaren 8,2...så så illa är den nog inte... och vad kan man begära för 20:-tack för svaren...Ps. känner mig inte lurad Ds. hehe
Postat 9 mars 201114 år Lika bra som mätstickor! Jag som samlar på gamla akvarieprylar skulle inte ha något emot om jag hittade en sådan tingest!
Postat 9 mars 201114 år Författare ja du salta ville...till helgen ska jag iväg och hämta 3st akvarium.från tidigt 70tal, svetsad ram med kittade rutor.3st kompletta kar, med sötvatten teknik.(skänkes på blocket)
Postat 10 mars 201114 år Författare Den var bra Ted. Men det blir väl så när man handlar i skåne...Närmare bestämt i höganäs... ha ha ha hadet är ju ganska nära dig Ted. Ps. gillar skåne, men Ted bjöd ju på den... Ds.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.