jofo Postat 9 mars 2011 Dela Postat 9 mars 2011 Halloj...hamnade på en loppis idag.hittade en beg pH/mV mätare...behöver lite info om denna.märke: ProMinentmodell: Dulcometer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Akvarielagret Postat 9 mars 2011 Dela Postat 9 mars 2011 Halloj...hamnade på en loppis idag.hittade en beg pH/mV mätare...behöver lite info om denna.märke: ProMinentmodell: DulcometerTror du blivit lurad:ler: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 9 mars 2011 Dela Postat 9 mars 2011 Härlig 80-tals retro.Går det att slå på mätaren så är det bara elektroden som kan vara utdaterad. Man kan i så fall testa med att byta kaliumkloridlösningen i den och se om den ger bättre värden. Annars ny elektrod - firman finns kvar:http://www.prominent.com/Products/Measuring-Control-and-Sensor-Technology/Parameter/pH/pH-value-Measurement.aspx Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jofo Postat 9 mars 2011 Författare Dela Postat 9 mars 2011 hehe, jo den är nog inte så ny...kollade med kranvatten som håller ca 8,4 här i karlshamn...då visade mätaren 8,2...så så illa är den nog inte... och vad kan man begära för 20:-tack för svaren...Ps. känner mig inte lurad Ds. hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salta wille Postat 9 mars 2011 Dela Postat 9 mars 2011 Lika bra som mätstickor! Jag som samlar på gamla akvarieprylar skulle inte ha något emot om jag hittade en sådan tingest! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jofo Postat 9 mars 2011 Författare Dela Postat 9 mars 2011 ja du salta ville...till helgen ska jag iväg och hämta 3st akvarium.från tidigt 70tal, svetsad ram med kittade rutor.3st kompletta kar, med sötvatten teknik.(skänkes på blocket) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 10 mars 2011 Dela Postat 10 mars 2011 Tror du blivit lurad:ler:http://www.youtube.com/watch?v=UKqCUzSO2Dg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jofo Postat 10 mars 2011 Författare Dela Postat 10 mars 2011 Den var bra Ted. Men det blir väl så när man handlar i skåne...Närmare bestämt i höganäs... ha ha ha hadet är ju ganska nära dig Ted. Ps. gillar skåne, men Ted bjöd ju på den... Ds. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.