nemo Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Undrar om ni vet om man kan lacka ett polyesterkar invändigt med 2-komponents 709 lack färgen. Bara så man slipper se den mindre snygga polyesterplasten. Blir det ryggsim för fisken, eller kanske färgen släpper efter ett tag, Ngn som provat? eller andra rekomendationerinfo 270 liters halvfärdigt hörnkar, skall ha en sump på 60lit Citera
stigigemla Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Fungerar det med den lacken blir jag nästan ledsen för jag har två burkar 708 i källaren som jag aldrig vågot använda. (De är nog över 20 år) Citera
JFerm Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Enklast är väl att höra med International vad de rekomenderar. Risken att den ska släppa tror jag är minimal med tanke på att den är vanlig på båtar men det är ju som med all målning att det är noga med förarbetet. Iom, att du plastat innan måste du mattslipa ytan och helst grunda den innan du målar med 709. Jag själv har blivit mer övertygad avEpoxylack för just detta ändamål. Citera
Niclas Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Tror att det tidigare rekomederats att man vid invändig målning kan använda Epotex http://www.epotex.se Citera
xedar Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Tror att det tidigare rekomederats att man vid invändig målning kan använda Epotexhttp://www.epotex.se Epotex, akvarielack funkar fint.Den går att beställa direkt från epotex.Mitt gammala 1000 liters lackades med deras lack.Mvh Mikael Citera
nemo Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 inga andra ideér vad gäller snygga till baksidan Citera
Guest Ironic Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Hej!Lack 709 hade jag till ett sötvatten som var gjort i trä, i sötvatten verkar det funka iaf, hade det i många år utan mystiska döts fall../Camilla Citera
nemo Postat 11 januari 2005 Författare Postat 11 januari 2005 Provar dåHej!Lack 709 hade jag till ett sötvatten som var gjort i trä, i sötvatten verkar det funka iaf, hade det i många år utan mystiska döts fall../Camilla Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.