Marcus- Postat 18 mars 2011 Postat 18 mars 2011 (ändrat) Har i dag ett kar med sump på ca 700 liter.Har en Deltec skummare i sumpen som inte skummar. Har bytt pump men hjälper inte.Jag är nybörjare och kastar snart ut skiten om jag inte får rätt på det.Så om jag skall köpa en skummare som garanterat skummar med lätthet och inte en massa inställningar med mera. Vad väljer jag?Behöver en skummare för dummies om ni e med på vad jag menar. Ändrat 18 mars 2011 av Marcus- Citera
Edward Postat 18 mars 2011 Postat 18 mars 2011 Vad menar du med inte skummar? blir det inget skum eller går inte skummet upp i koppen? vad länge har burken varit igång? Citera
Marcus- Postat 18 mars 2011 Författare Postat 18 mars 2011 Vattnet snurrar runt mitt i skummaren lite skum kommer upp en dag sen slutar den skumma. Vattnet bara snurrar. Har fritt i slangen som man justerar och jag har vridit både hit o dit på den. Inget hjälper.Är det så svårt att få i gång en skummare? Är alla lika svåra?Vilka är bättre än andra?Mitt kar har krånglat sedan köpet i mellandagarna. Ingen skummare och sakerna i karet mår inget vidare. Citera
Edward Postat 18 mars 2011 Postat 18 mars 2011 Vilken deltec skummare är det? har du rätt vattennivå för skummaren? endel kan vara krångligare att ställa in än andra men det brukar inte vara några större bekymmer tycker jag. Jag använder en ATI Bubble Master 200 i min 720l burk och den har fungerat utmärkt sedan dag 1 Citera
Marcus- Postat 18 mars 2011 Författare Postat 18 mars 2011 1060 heter den.Ja vattennivån är rätt mellan 12 och 18 har testat alla nivåer i mellan dessa.....Suck.... Skall kolla in din. Citera
Edward Postat 18 mars 2011 Postat 18 mars 2011 Du borde väl ha någon sorts ventil för att ställa utgående flöde ur skummaren? provat att justera på den? Citera