Gå till innehåll

Hjälp sökes omgående


Marcus-

Rekommenderade inlägg

Har i dag ett kar med sump på ca 700 liter.

Har en Deltec skummare i sumpen som inte skummar. Har bytt pump men hjälper inte.

Jag är nybörjare och kastar snart ut skiten om jag inte får rätt på det.

Så om jag skall köpa en skummare som garanterat skummar med lätthet och inte en massa inställningar med mera. Vad väljer jag?

Behöver en skummare för dummies om ni e med på vad jag menar.

Ändrat av Marcus-
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vattnet snurrar runt mitt i skummaren lite skum kommer upp en dag sen slutar den skumma. Vattnet bara snurrar. Har fritt i slangen som man justerar och jag har vridit både hit o dit på den. Inget hjälper.

Är det så svårt att få i gång en skummare?

Är alla lika svåra?

Vilka är bättre än andra?

Mitt kar har krånglat sedan köpet i mellandagarna. Ingen skummare och sakerna i karet mår inget vidare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken deltec skummare är det? har du rätt vattennivå för skummaren?

endel kan vara krångligare att ställa in än andra men det brukar inte vara några större bekymmer tycker jag.

Jag använder en ATI Bubble Master 200 i min 720l burk och den har fungerat utmärkt sedan dag 1

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jaha då har man lärt sig en ny sak igen.

Köpte ju en ny pump men det skall ju tydligen vara en speciell impeller till saltvatten. Ingen som berättat om det innan. Så ja nu är den inköpt och den skummar som aldrig förr. Tyst är den med så jag är jätte glad nu... Tack för all hjälp.

Så till alla er som skall köpa en ny pump i en skummare dubbelkolla impellern så det blir rätt det blev en dyr historia för mig....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...