addeanstad Postat 24 mars 2011 Dela Postat 24 mars 2011 Fick precis hem denna skönhet Otroligt vacker färg och självlysande Någon som vet vad den är för sort och vad den heter?De svarta clownparet blev som galna nu när de fick en ny anemon Vet ni varför den lägger sig på sidan:)? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
campokatt Postat 24 mars 2011 Dela Postat 24 mars 2011 Från korallfisken??Såg dom där igår när jag var där. Mycket koola "Gul anemon" sa dom till mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 24 mars 2011 Författare Dela Postat 24 mars 2011 Nae vi köpte den hos privatperson tyckte den va riktigt cool så det var ett måste !Men vill gärna ha lite info om den Vad för föda den ska ha testade med räka och den verkade inte vilja ha det.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 24 mars 2011 Dela Postat 24 mars 2011 Färgad, gissar jag!Hyfsat säker på att det inte finns några gula rödfotingar.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 24 mars 2011 Dela Postat 24 mars 2011 Färgad, gissar jag!Tror du verkligen det? Det är ganska ovanligt nu för tiden, för att inte tala om att den kom från en privatperson (dvs den har varit vid liv ett tag)...vet du hur gammal den är?//Reuben Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 24 mars 2011 Dela Postat 24 mars 2011 Nä, det är tyvärr inte ovanligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 24 mars 2011 Författare Dela Postat 24 mars 2011 Tror inte den är färgad då föregående talare skrev att korallfisken hade den typen av anemon. Den är ca 6 månader gammal. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 24 mars 2011 Dela Postat 24 mars 2011 Nä, det är tyvärr inte ovanligt.En pimpad anemon alltså, hmm. Hur gör de det, något medel/preparat naturligtvis? Jag tycker inte det låter speciellt trevligt men vill ändå fråga, hur länge står det sig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 24 mars 2011 Dela Postat 24 mars 2011 vet att det var vanligt för ~10 år sedan med att färga anemonerna men att det dog ut, hörde att det kommit tillbaka lite grann nu igen...Oftast brukar man kunna se det i foten att det är lite olika färger och inte en ljusrosa färg, men när den är så ljus kan det vara svårt...Dock tror jag inte de överlever 6månader i vanliga fall så jag tror det är safe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 25 mars 2011 Dela Postat 25 mars 2011 Fick precis hem denna skönhet Otroligt vacker färg och självlysande Någon som vet vad den är för sort och vad den heter?De svarta clownparet blev som galna nu när de fick en ny anemon Vet ni varför den lägger sig på sidan:)?Ta undan gruset där du vill att den skall sätta sig, den kan inte fästa i gruset. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 25 mars 2011 Författare Dela Postat 25 mars 2011 Den satte sig inatt på glaset så behövde inte hjälpa den. Våra svarta clowner har bosatt sig i anemonen nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.