Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

har köpt min första räka nu, och även lite mat till den...

-jättedum fråga- jga vet- men hur matar man den?

lägger jag bara maten upp i akvariet, eller ska man typ mata

den??

smiley23.gif

Postat

hir gamalt är akvariet och vad är det för räka tror knapt att du behöver mata den nämnvärt kanske bara släppa i yterst lite om den är det enda djur i akvariet så går den å plockar lite bland stenen osv å hittar vad den behöver

Postat

okej....

släppte ner lite mat till den, och den hittade det direkt, så det lär

nog inte bli något problem att mata den...

det är en eldräka...

Postat

hmm... kommer inte håg vad det heter, men det är fruset, och

damen på akvariebutiken sa att detta var mat till min räka...

är det fel??? smiley5.gif.

vad borde hon äta?

Postat

Vad damen i akvarieaffären borde äta lägger jag mig inte i smiley2.gif. , men det du gett till räkan är säkert bra.

Räkor (skaldjur) i naturen äter i princip allt de kommer över, så det mesta går ner. De brukar hitta en hel del gott i akvariet som de fyller upp med, även om det inte är något som vi ser.

Postat

smiley1.gif Väl, min fråga var verkligen en frågande fråga! Jag var helt enkelt nyfiken på vad du matade räkan med. De är ju lite alätare, så har man andra djur i karet man matar så brukar de äta av smulorna. Jag har inte några andra djur i karet än så länge så jag hade inte köpt nån "fiskmat" heller. Mina putsarräkor matade jag med räkkött, tills ett par dagar sen då de blev plötsligt kräsna (väl jag hade också tröttnat på om någon matade mig med hamburgare i en månad smiley2.gif. ) och ville inte äta räkkött längre. Det var därför jag var nyfiken på vad det var du matade med.

Nu har gått och köpt en räkmix och de verkar vara, än så länge, tycka om den. Få se hur länge det dröjer innan jag måste byta menyn....

Postat

Matat mina räkor med frusta räkor i ca 3veckor, igår gick jag över o testade räkmix (röd variant) den gillade de sådär, testade ytterst lite. Släppte ner lite fryst artemia, då flög de till som galningar o började direkt äta...

Postat

hehe

"hon" var menad om min räka...

kanske borde säga han, fast nu är det en hon- det har jag

bestämt... hehe

gamma mysis shrimp. det är det jag ger henne. (min räka

alltså). and she loves it!!!

smiley4.gif

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...