redrobjem Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 Jag har problem med massa partiklar i vattnet som jag trodde skulle försvinna efter ett tag men nu har karet varit i gång 1 månad och det är inte något bättre jag har kört powerhead med quickfilter utan resultat. Varför vill det inte bli bra jag har ett 350 L med 8400 Liter cirkulation delat på två pumpar och en Deltec mce 600. Ca 30 kg LS och ett lager på 1,5 cm levande sand. Citera
André Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 Har du testat att hård skumma ?Testa att sätt den på max skummning och rensa koppen varje morgon och kväll så borde det lösa sig efter några dagar. Citera
redrobjem Postat 27 mars 2011 Författare Postat 27 mars 2011 Har du testat att hård skumma ?Testa att sätt den på max skummning och rensa koppen varje morgon och kväll så borde det lösa sig efter några dagar.Hur skummar man hårt? Citera
PatriksS Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 Jag antar han menar att hålla skumvattennivån i skummaren ganska högt, så att man får blötare skum. Du har ingen sump antar jag? (du kör med en påhängsskummare)Lösningarna på partiklar brukar vara att antingen filtrera bort dessa mekaniskt (genom ett finmaskigt filtermedia) eller att ha ett sedimenteringsfack med lågt vattenflöde i sumpen där partiklarna kan sjunka ner/sedimentera. Citera
Wiking Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 Har du haft din nitrit topp i karet? En viss grumlighet kan uppstå när den kommer för att sedan gå ner igen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.