Tweeny Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 Oj, en Mandarin redan. Eller går det att mata den med foder också?
Guest Mickius Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 Tweeny: Våran sten verkligen kryllar av diverse smådjur så tror allt den lär hitta mycket smaskigt i karet, och man ser redan att han är på jakt Även läst om många som lyckats få dom att äta annan mat så jag hoppas och tror det kommer gå bra Ska se om jag kan lyckas ladda upp 2 Videoklipp här straxt men en liten bild är väl aldrig fel?
Guest Mickius Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 tjena, vad e det för något avlångt djur på bilden? Pipefish kallas dom Eller Dunckerocampus pessulifers
blackizzz Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 "Pipefish" http://www.reeflex.net/tiere/1111_Doryrhamphus_pessuliferus.htm
Tweeny Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 nice...längtar tills jag får igång vårt kar nu. så jag får köpa mig en Mandarin. Mandarinen är min favvo...så jag SKA ha en ! =)
Guest Mickius Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 Testar och lägga upp 2 Videoklipp.Klipp nummer 1 20 minuter efter Clownfiskarna kommit ner blev dom värd för Anemonen http://www.youtube.com/watch?v=qEKntBTJHrc Klipp nummer 2 , Våra kära sandvändare! Inatt såg jag hur ena sandvändaren släppte ut Spermier/ägg i vattnet men kunde inte filma detta tyvärr.Pipefishen fick även denna vara större delen av klippet http://www.youtube.com/watch?v=XsWeyJma6_Q
Guest Mickius Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 nice...längtar tills jag får igång vårt kar nu. så jag får köpa mig en Mandarin. Mandarinen är min favvo...så jag SKA ha en ! =)Tycker allt ni ska sätta fart med erat kar så ni kommer igång med det Dom är sjukt fina!Mandarinen är inne i stenarna och äter men vi ska försöka få med den på film senare ikväll sen och lägga upp för din skull
Guest Mickius Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Liten morgonbild på mandarinen innan belysningen gått igång
Bekolsyra Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Er Pipefish är riktigt läcker.Får se om man har plats för en sådan när man kommit igång.Sitter och drömmer om ett kar mest hela dagarna, inte bra när man har studier att tänka på-Oskar
Guest Mickius Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Er Pipefish är riktigt läcker.Får se om man har plats för en sådan när man kommit igång.Sitter och drömmer om ett kar mest hela dagarna, inte bra när man har studier att tänka på-OskarMan får tacka, och som jag läst och förstått är dom rätt ovanliga med Dom är riktigt fina att bara titta på och lyser starkt när blåbelysningen kommer igång i sin gula färg.Då tycker jag ändå du ska starta upp ett kar Tid och pengar brukar man alltid på sätt kunna lösa om det är så och det är riktigt avslappnande på helgen att bara sitta och kolla in i karet.
Tweeny Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 yeeyy...en bild på mandarinen. helt otroligt hur fina dom är...
Tweeny Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 har kommit på att jag måste skaffa ett macro till min kamera tills vi får igång akvariet, så man kan ta fina bilder
Guest Mickius Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 En bra kamera börjar nästa bli ett tvång nu känner jag så man ka bra bilder och följa utvecklingen av all levande i karet
Guest Mickius Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Ska ju börja ge levande Artemina så idag snickrade jag ihop en Artemina äggkläckningsmaskin haha gilla ordet äggkläckningsmaskin O nej det finns ingen lampa i lampan fått själva glaset över och flaskan passade perfekt in där!Plus att det redan fanns hål ut för slangen i glaset så kunde det ju inte bli bättre.
Guest Mickius Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 Nu är man påväg och hämtar det nya hörnkaret 400 liter + 100 liters sump bilder kommer när vi är hemma
Guest Mickius Postat 18 april 2011 Postat 18 april 2011 Liten teaser om framtiden 400 liters hörnkar byggt i 12mm glas med back to nature. Ytavrinning ner till 100 liters sump med 2 i bänken under.2800 liters returpump upp.
Nordin Postat 18 april 2011 Postat 18 april 2011 Ser ju riktigt nice ut!. Gillar hörnkar skarpt, blir sånt bra djup på dom!. Va äre för mått på det?
Guest Mickius Postat 18 april 2011 Postat 18 april 2011 Måttet på det är 150 * 105 * 60 men välvd framruta med 85 i mitten rakt över karet.Det riktigt fint
Rekommenderade inlägg