Gå till innehåll

genomskinlig hinna


hbmannen

Rekommenderade inlägg

som det fastnar massa luft bubblor under, finns över nästan all sten och över hela botten...

alla värden ok. karet vart igång 2 månader.. 80 kg ls, 500L kar.. 18000L cirkulation.

om man riktar en stream pump rakt emot stenen så går det att blåsa sönder hinnan, men ja kan ju inte ha en pump riktad per sten smiley37.gifså vafasen kan det va?

nån som har/haft samma prob? går de bort av sig själv? eller ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl nån av de många kära smiley18.gifalgernasmiley7.gif. Jag fick karet full med dem strax efter att de gröna algerna, vilka var först när jag satte på ljuset försvann. De försvann också efter ett tag. Men ditt kar var inte direkt nystartat, eller hur?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är nystartat tycker jag och en del i inkörningen. Hadde själv detta ett tag å det spelade ej nån roll om jag skrubbade bort det hela var snyggt ett par dagar så var det samma igen, Bara att vänta så försvinner de. luftbubblorna är själva nedbrytnings processen i stenen eftersom mattan med alger hindrar dessa från att stiga så synns det tydligare nu

klggpls23dj.jpg

Har du några algätande djur i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har nu 10-11 KH å 8,6 PH.

har haft denna hinna typ 1 vecka nu.. så dom försvinner av sig själv menar ni ? ja har nästan 27 grader i karet, bör ja ha kallare?

djuren som finns i nu är

1 blå sjöstjärna... 2 sjöborrar.... en gylta tror ja den heter.. "sandvändare".. 1 blå pincett.... 1 städräka.. röd rygg genomskinlig mage.. vet ej va den heter... och massor av typ långa röda miljon fotingar.. och några små ( 4 mm ) stora genomskinliga räkor..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...