hbmannen Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 som det fastnar massa luft bubblor under, finns över nästan all sten och över hela botten... alla värden ok. karet vart igång 2 månader.. 80 kg ls, 500L kar.. 18000L cirkulation. om man riktar en stream pump rakt emot stenen så går det att blåsa sönder hinnan, men ja kan ju inte ha en pump riktad per sten så vafasen kan det va? nån som har/haft samma prob? går de bort av sig själv? eller ? Citera
hbmannen Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 provar att linka till imageshackhttp://img149.exs.cx/img149/3589/klggpls37ut.jpg Citera
hbmannen Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 en tillhttp://img149.exs.cx/img149/9661/klggpls23dj.jpg Citera
vahagn Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Det är väl nån av de många kära algerna. Jag fick karet full med dem strax efter att de gröna algerna, vilka var först när jag satte på ljuset försvann. De försvann också efter ett tag. Men ditt kar var inte direkt nystartat, eller hur? Citera
wrang Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Ja det är nystartat tycker jag och en del i inkörningen. Hadde själv detta ett tag å det spelade ej nån roll om jag skrubbade bort det hela var snyggt ett par dagar så var det samma igen, Bara att vänta så försvinner de. luftbubblorna är själva nedbrytnings processen i stenen eftersom mattan med alger hindrar dessa från att stiga så synns det tydligare nuHar du några algätande djur i karet? Citera
Guest NoName Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Bubblorna är syre som algen har producerat...Algenförsvinner avsigsjälv relativt snabbt står det i min bok iallafall.... Citera
greger Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 det försvinner normalt av sig själv efter nåra dar,det är som någon påpekade en del av inkörningen.buffra upp upp Kh och Ph så försvinner det Citera
hbmannen Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 har nu 10-11 KH å 8,6 PH.har haft denna hinna typ 1 vecka nu.. så dom försvinner av sig själv menar ni ? ja har nästan 27 grader i karet, bör ja ha kallare?djuren som finns i nu är1 blå sjöstjärna... 2 sjöborrar.... en gylta tror ja den heter.. "sandvändare".. 1 blå pincett.... 1 städräka.. röd rygg genomskinlig mage.. vet ej va den heter... och massor av typ långa röda miljon fotingar.. och några små ( 4 mm ) stora genomskinliga räkor.. Citera
Goranius Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Hur många ljustimmar har du?Kanske kan va en ide att sänka dom, mina algproblem försvann när jag drog ner dom typ 6 tim. Har nu börjat höja dom igen och då har det inte återkommit är nu uppe i 11tim.Använder du osmosvatten?Mvh Göran Citera
hbmannen Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 GÖRAN.. ja har 11 timmar å alltid haft... MH lyser 9 timmar.japp kör me osmos från akvarielagret, men idag fick ja min egen från pwss... så nu puttrar ja eget vatten, äntligen Citera
hbmannen Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 Vad har duför nitrat och fosfatvärden? 0 å 0 Citera
greger Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 jag skulle köra en mörkläggning av karet i några dar,sen tycker jag att 9 timmar på Mh är i mesta laget,oavsett. Citera
hbmannen Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 jag skulle köra en mörkläggning av karet i några dar,sen tycker jag att 9 timmar på Mh är i mesta laget,oavsett. ska kanske prova att köra mh lite kortare.. typ från 6 timmar Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.