Gå till innehåll

ljudnivå Vortech vs Tunze


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Är väldans sugen på på Vortech MP40w men tvekar lite eftersom jag är lite känslig för ljud. Har inte karet hemma än, men har köpt ett komplett begagnat kar(jag vill dock ändra lite på cirkulationen), som för närvarande är väldigt tyst! Vet från mina tidigare kar att saltkar ofta låter lite, vilket jag är lite känslig mot, vill gärna ha det så tyst som möjligt.

Tunzes styrbara är väl i stort sett knäpptysta, hur är det med ljudnivån på Vortech egentligen? Har läst att några som provat blivit väldigt missnöjda över Vortechs ljudnivå. Är det nån skillnad mellan generationerna på Vortech?

Är så klart svårt att uppskatta eftersom man är olika känsliga för ljud.... Men försök :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som kan uppfattas som störande på Vortechen är ett högt vinande ljud som går upp och ner i skalan.

Har själv ingen MP40, men min MP10 är jag väldigt nöjd med, även om jag kan höra den om allt annat i rummet är tyst och jag bortser från skummare och pelletsfilter. :)

Jag har hört Mannes 2st MP40 i hans 600-liters, kan väl inte påstå att de är väldigt högljudda, men de "lider" av samma vinande ljud som min gör, och det är lite högre också. Men om man inte lyssnar efter det så hör man det inte. Inte jag iaf. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du känslig för ljud så glöm Vortech Mp40 rakt av, det är den enda prylen som sambon klagat över under åren.

Provade en i 2 månader sen blev det nog, flödet gillar jag starkt men jag pallade inte med att ha nåt som låter 2 rum bort.

Jag har en Mp10 i fraggkaret som känns relativt rimlig så länge jag inte kör den på max-varv.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla om du kan besöka någon som har en vortech redan.. Den har ett udda ljud i förhållande till tunze tex..

Jag kallar tunze för "brum" och vortech "vinande" ljud..

Har haft tunzes 6100or som jag undvek att maxa pga ljudet, mina 6055or är däremot tysta..

Mina vortech har ett, ur min synvinkel ett ljud som försvinner i mängden buller här hemma , två småttingar i familjen.. Dock när man får ett lugn på kvällen så hörs dom.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja då får det bli tunze för mig! Är för många som blir störda för att jag känner att jag ska skulle kunna köpa ljudet3....

Resten av karet är som sagt väldigt tyst, synd att förstöra det med en pump som låter...

Synd för flödet verkar ju kanon!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

känner du för det mattias så kan du "höra" mina en gång om du är i stan vid något tillfälle..

mvh manne

javisst ja, du bor ju inte så långt bort, åker tåg genom hässleholm varje dag... Kan ju vara en bra inspiration inför kommande uppstart och slå en flukt på dina kar och lyssna lite :)

Har en del att stå, ska flytta till påsk, men jag hör av mig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...