daniel_i_malmö Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 HejÄnda sedan jag köpte den, för drygt ett år sedan, har min ena Pseudochromis freidmani till och från haft något som ser ut som tunna glasfiber som sticker ut från ena sidan av huvudet. De är kanske 3-6 mm långa. 2-10 st åt gången, med någon månad eller tvås mellanrum. De har hitintills försvunnit av sig själv efter någon vecka eller så.Just nu har den ett skov som ler lite värre ut än vanligt med fler 'fibrer'.Fiskens allmäntillstånd ter sig helt opåverkat.Vad kan detta vara? Citera
Virse Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 Jag har uppmärksammat liknande på min Hepatus, jag tog det för att vara borst från borstmaskar, men det kan vara fel. Citera
stigigemla Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 Jag skulle tro att den haft lite problem med en borstmask som varit ute efter fiskrom. Citera
daniel_i_malmö Postat 2 april 2011 Författare Postat 2 april 2011 Ahh, där ser man. Jag var helt inställd på att det var någon parasit eller möjligtvis någon svampinfektion, men borst från borstmask låter självklart nu när ni nämner det. Känner mig faktiskt lite dum som inte tänkte på det...Stig, försvar av rom låter som en förklaring som jag gärna tror på. Och varför skulle den annars gå i närkamp med en borstmask? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.