Trollsvans Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Har skaffat en uppsättning pulver till Balling Light.Hur är det med light vs classic, höjs salthalten på samma sätt?Dvs; behöver man ta ut saltvatten efter hand för att parera höjningen? Citera
Ferngren Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Du behöver inte bekymra dig om det så länge du gör vattenbyten.Skummaren exporterar bort en viss mängd sedan så spills det osv... så kör bara på enligt receptet. Citera
Trollsvans Postat 4 april 2011 Författare Postat 4 april 2011 Check!Då får grannarna nåt att tala om idag, toppen... (ser ju alltid suspekt ut när man har omärkta dunkar med någon genomskinlig vätska i, och därtill hinkvis med vita pulver). Citera
Ferngren Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Hehe... det känner man igen. Men bara ljuset från akvariet kan misstolkas som om man odlar växter av illegal sort... Det är en del grannar som sagt Ahaaa... nu förstår jag... Citera
Stensson Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Jag fixar några dunkar i månaden till päronen som kommer o hämtar.Än så länge har Sheriffen inte dykt upp.Lustigt ,en bra länga med hus ,alltid någon som borde undra över mängden dunkarSkall du tillsätta något mer i dunkarna?Tycker man läser att vissa blandar i något mer. Citera
Trollsvans Postat 4 april 2011 Författare Postat 4 april 2011 Haha, jotack. Hade ju sån där rosa växtbelysning när jag odlade orkideer, det var en del snack om det vid spårvagnshållplatsen ibland... Och jag har för mig att DaTrucka fick påhälsning av blåklädda herrar när han blandade ballingpulver nån gång.. Stensson: Kommer köra på UltraTrace B; Strontium-Barium, Iodine-Fluoride och Heavy Metal från Fauna Marin, enligt receptet på FM's hemsida. Citera
Ferngren Postat 4 april 2011 Postat 4 april 2011 Det finns numer en översatt svensk version som en sticky under Kemi-delen på forumet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.