Clownen Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Lite osäker på värmeutvecklingen från MH/T5.Jag undrar om det går att ha en 250w mh + 2 T8(ej huv), utan att man behöver installera fläktar? Karet är 300L.Alternativt skaffar jag 4 T5 rör till de nya juwel armaturen som är precis ovanför ytan (samma höjd som T8). Funkar det utan fläktar/kylanordningar? Tack! Citera
Klubbsson Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Jag kör utan. Men det skiljer sig ganska mycket från kar til kar. Beroende på hur varmt karet står och andra värme källor. Sen bör man ha ett visst avstånd mellan vattenytan och armaturen, annars så blir armaturen full av salt. Citera
Guest oceaN Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Ja, det går bra att köra utan. Men var lite observant, specielltframåt sommaren, då temperaturerna stiger! Tänk på att överhuvudtagethålla koll på tempen, oavsettvad du kör medför belysning,så att det inte slutar som det gjorde för mig något år sedan då allt dog pga. värmebölja ./marcus Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.