Gå till innehåll

Levande Artemina i Östergötland?


Guest Mickius

Rekommenderade inlägg

Guest Mickius

Hejsan, Undrar om någon här inne vet någon butik eller privatperson som har levande Artemina att sälja?

Har ringt runt till diverse butiker men verkar vara lite svårt att få tag på här i Östegötland så om någon vet skulle det vara super.

/Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, Undrar om någon här inne vet någon butik eller privatperson som har levande Artemina att sälja?

Har ringt runt till diverse butiker men verkar vara lite svårt att få tag på här i Östegötland så om någon vet skulle det vara super.

/Micke

Det är världens enklaste

köp ägg o du har levande dagen efter....... köp bra artemia

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att artemian vill gärna ha iaf 25 grader varmt vatten för att kläckas ok. Vill man nå ännu bättre resultat så skall den även belysas med en lampa som simulerar solljus. Jag tyckar man skall vänta minst 30 timmar innan man tar av artemian , tar man tidigare så kan rätt många fortf vara okläckta och till Discus yngel som jag odlade upp förr så ville man inte ha med ägg till yngel.

Jag gjorde altid ny satts på kvällen och så anv jag den 1 1/2 dag efter och tog då i omgångar under den dagen fram till kvällen och så gjorde jag ny satts igen.

har man då 2 flaskor så har man alltid ny fin artemia klar att anv var dag.

Lycka till.

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Jag kommer låta den stå över akvariumet över belysningen och en liten del av lyset tar sig upp över så den kommer belysa pet flaskan :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...