Jocke Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Kanjag dosera trippel buffer samtidigt som kalkmixern fyller upp akvariumet med nytt kalkvatten?.Eller händer det något som inte är bra då?.Och om det är något som händer vad är det då?. Citera
Dimorb Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Det beror vad trippelbufferten består utav.Fyller du på kalciumhydroxid det vill säga kalkvatten samtidigt som du tillsätter Natriumkarbonat så finns det en liten risk att Kalciumkarbonat fälls ut i vattnet och vad jag har fått höra är det samma sak som krita.mvh Andre Citera
Jocke Postat 11 januari 2005 Författare Postat 11 januari 2005 Hur länge ska man vänta i mellan då mixern fyller på karet tills man kan använda trippel buffer.Innehåller inte alla trippel buffer samma saker förutom spårämnena?.MVH Jocke Citera
greger Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 du ska nog vänta 24 timmar mellan doseringar av den här typen,eftersom Ph sjunker ganska kraftigt tills vattnet har buffrat upp kalciumet/ buffern till normala värden +plus att jag misstänker att du får mystiska mätvärden om du försöker testa! Citera
Magnus Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Pröva att köra mixern på natten/morgonen och tillsätt Buffern på eftermiddagen! Så gör jag och det fungerar bra! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.