Gå till innehåll

Skummare till mitt nya projekt ca 400-500L


Sardellen

Rekommenderade inlägg

Hej.

Håller på med ett projekt på 400-500L inkl sump

Tanken var att jag skulle ha en ATI BM 200, men killen som ev skulle byta upp sig till den nya Powercone från ATI ångrade sig.

-Nu tittar istället JAG på den nya ATI 200....men samtidigt kan jag konstatera att för de pengarna kan jag få väldigt mycket Bubble Magus.

Jag kan välja en NAC 7 eller NAC 9 eller rent av en NAC 66A med dubbla pumpar.

-Eller ska jag hellre titta åt deras PRO 150 alternativt deras 200-modell.

Råd och Tips är varmt välkomna :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå

-Tack för ditt svar.

-Jag minns att du berättade att du var himla nöjd med dig NAC 7 när jag var nere och köpte din Wave.

Hur gick det med LED-armaturen ?

Någon här som har erfarenhet av Mubble Magus NAC 9 , 66A eller PRO-modellerna 150 alternativt 200 ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar åter igen för era svar.

Ragman --> Spännande jag hade tänkt samma fast med 2st T8 (eftersom jag har en sådan liggande) --> Du köpte den största rampen av Key ?

Muha --> Tack för ditt svar. Det är lite rörigt i Bubble Magus range av olika skummare. Många verkar lika stora och Din 66a verkar jämnbördig med Nac7-9. Varför valde du den med 2 pumpar? Har du några bra argument för vilken jag bör välja?

Campokatt ---> Jag har ett regält underskåp och sumpen blir troligen i ett 50 cm högt 170L hörna från Aquael så jag har råd att brassa på lite oavsätt vad jag väljer. För mig handlar det mest om Vad jag ska välja 2000-3500kr för en skummare är ok, men vill ändå ha mest value för kosingen :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp den största keyleden som dom hade. 165w med en sps powerbar inbyggd. köpte den dimbara, finns nån åskfunktion inbyggt också hehe. beställde också en 2x54w t5 ballast kostade ju bara 135 kr eller nåt, får testa o se om det är värt pengarna :) kör ju med 2x39w arcadia ballast nu. det är bara synd att man inte sett en maxpect ramp live så man kunde få en uppfattning om den ger mycket bättre ljus (230w) varianten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pris i första hand =) sedan vad det möjlighet att använda samma skummare i fall updatering på 700-800l med mycket fiskbajs.

Mina atman pumpar har funget klockrent. Men har läst att en del hade problem vid omstart, att dom startar inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag mest står och väger mellan är om jag ska välja en Bubble Master 150 (soom är en skummare i någorlunda rätt storlek till mmitt kar)

.... eller om jag ska gå på en av de billigare NAC-serieskummarna och välja en som är lite oversized ...hmm...

Tack för alla trevliga svar och kommentarer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det som skiljer är väl pumpen om jag inte har helt fel för mig. jag har kört på dom billigare varianterna och pumpen är väl inte det snyggaste man sett med bästa finishen, men de har funkat utmärkt iaf. o skulle den ge med sig så hade jag en aquabee skummarpump hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet om det tillkommer tull eller moms på priserna på fishstreet ?

Farbror Tullen tar moms på summan värdet och transportkostnaden. Sen tillkommer det väl nån liten tull också vad jag förstår.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...