Postat 12 januari 200520 år Bilder från bygget av mitt 450 liters akvarium- första saltkaret någonsin....Så här såg det ut innan jag började. Detta är min hall. Dörren längst till höger går in till min garderob, men jag har bestämt mig för att ta bort dörren och göra ingång till garderoben från sovrummet istället.... Ska bygga ut ett saltvattens-hörnakvarium i väggarna. Som mitt hus var här kändes det för "öppet" just i hallen- det blev för seethrough....Så var jag igång...Nu börjar bordet till akvariet bli klart.Och sen här är "baksidan"... Här ska sumpen vara.--------------------
Postat 12 januari 200520 år Författare Sen var väggarna klara. Bara akvariet saknas....Akvariet. Måttbeställt från Globefish i Stockholm. Dom 2 sidorna man ser genom är av Low Iron-glas...
Postat 12 januari 200520 år Författare Baksidan....En dell bygg kvar, men akvariet är i och sumpen också.....Och sen var osmosvatten och salt i....
Postat 12 januari 200520 år Författare And finally...Levande stenen är i-här belyst av mina två 39W t5rör-och här belyst med min 400W MH-lampa....Nu är det bara att ha tålamod....... .
Postat 12 januari 200520 år Såja! rätta takter, Riv väggar och kasta bort dörrar. Ett akvarium som detta slår en trist garderob. Heja heja
Postat 12 januari 200520 år Författare hehetack Har ju garderoben kvar, fast med en annan ingång bara.... .
Postat 12 januari 200520 år saltvattensgarderob, det vinner!jag ser att MH:n du köpte av mig gör rätt för sig, snyggt.nu ska jag ta tummen ur rö*en och göra klart mitt bygge med, är less på allt som inte rymms i mitt lilla akvarium.
Postat 13 januari 200520 år Grymt snyggt byggt. Går att se från två håll tycka om tycka om mycket..Kom på att jag också har en sådan garderob hmmm.......
Postat 13 januari 200520 år Författare Tackar tackar!!! Får få in lite levande grejer snart också... fast lite mer tålamod lär man nog få ha.....
Postat 14 februari 200520 år Wooooooow grymt snyggt.Vad är det för bakgrund du har satt i och vad är det för runda "pluppar" som man ser till vänster i bilden.Sitter ytavrinningen i samma hörnamen men vart tog elcentralen vägen....
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.