pepe Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Bilder från bygget av mitt 450 liters akvarium- första saltkaret någonsin....Så här såg det ut innan jag började. Detta är min hall. Dörren längst till höger går in till min garderob, men jag har bestämt mig för att ta bort dörren och göra ingång till garderoben från sovrummet istället.... Ska bygga ut ett saltvattens-hörnakvarium i väggarna. Som mitt hus var här kändes det för "öppet" just i hallen- det blev för seethrough....Så var jag igång...Nu börjar bordet till akvariet bli klart.Och sen här är "baksidan"... Här ska sumpen vara.-------------------- Citera
pepe Postat 12 januari 2005 Författare Postat 12 januari 2005 Sen var väggarna klara. Bara akvariet saknas....Akvariet. Måttbeställt från Globefish i Stockholm. Dom 2 sidorna man ser genom är av Low Iron-glas... Citera
pepe Postat 12 januari 2005 Författare Postat 12 januari 2005 Baksidan....En dell bygg kvar, men akvariet är i och sumpen också.....Och sen var osmosvatten och salt i.... Citera
Guest oceaN Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Nice! uppdatera med nya bilder så snabbt så möjligt. Vill se mer! Citera
pepe Postat 12 januari 2005 Författare Postat 12 januari 2005 And finally...Levande stenen är i-här belyst av mina två 39W t5rör-och här belyst med min 400W MH-lampa....Nu är det bara att ha tålamod....... . Citera
acuario Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Såja! rätta takter, Riv väggar och kasta bort dörrar. Ett akvarium som detta slår en trist garderob. Heja heja Citera
pepe Postat 12 januari 2005 Författare Postat 12 januari 2005 hehetack Har ju garderoben kvar, fast med en annan ingång bara.... . Citera
Nito Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 saltvattensgarderob, det vinner!jag ser att MH:n du köpte av mig gör rätt för sig, snyggt.nu ska jag ta tummen ur rö*en och göra klart mitt bygge med, är less på allt som inte rymms i mitt lilla akvarium. Citera
Guest C.caeo Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Grymt snyggt byggt. Går att se från två håll tycka om tycka om mycket..Kom på att jag också har en sådan garderob hmmm....... Citera
pepe Postat 13 januari 2005 Författare Postat 13 januari 2005 Tackar tackar!!! Får få in lite levande grejer snart också... fast lite mer tålamod lär man nog få ha..... Citera
Joru Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Mycket snyggt. Kan du inte skicka upp fler bilder.Johan Citera
wrang Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Wooooooow grymt snyggt.Vad är det för bakgrund du har satt i och vad är det för runda "pluppar" som man ser till vänster i bilden.Sitter ytavrinningen i samma hörnamen men vart tog elcentralen vägen.... Citera
Guest Hellberg Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 WoW!Det var fräckt! Mycket läckert! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.