redrobjem Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Hur länge klarar sig mjukkoraller ovanför vattenytan? Jag köpte en LS som förvarades i en påse den hade någon slags mjukkorall eller svamp på sig och nu undrar jag om den riskerar och dö den halvtimme den låg i påsen? Citera
Perk Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 En del koraller klarar timmar ovanför vattnet i gassande sol, kolla på sista bilden i denna länk tex : http://www.science.psu.edu/news-and-events/2010-news/LaJeunesse2-2010 Citera
jimmy Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Det är nog ganska lungt med en halvtimme om det är fuktigt i påsen Citera
Lasse Postat 5 maj 2011 Postat 5 maj 2011 Så länge det är fuktigt så är det ingen fara.MVH Lasse Citera
Vandal Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 för ett par år sen fick jag sarcophyton- och lobophytonfraggar skickade i en platburk med ite fuktigt hushållspapper de klarade sig galant... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.