Majki01 Postat 6 maj 2011 Författare Postat 6 maj 2011 Ja jag får ordna en annan pump. Surt sa plånboken. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 6 maj 2011 Författare Postat 6 maj 2011 En ehiem 1262 kan det va något? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Ragman Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 japp det sitter en flärp på den pumpen kolla så den kan fladdra fritt Citera
Majki01 Postat 6 maj 2011 Författare Postat 6 maj 2011 Har kollat den. Den är fri att röra sig. Men den ehiem pumpen? Kan den va något?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Vandal Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Jag kör med en 1262 som returpump... funkar oerhört bra... hur ser impellern ut på din 2000? är det en gammal skummarpump med nålhjul eller en med bladimpeller? Citera
Majki01 Postat 6 maj 2011 Författare Postat 6 maj 2011 Det är ingen skummar den har varit använd som retur pump innan på ett rsm sen stått till jag tog den Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
DaTrucka Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Lite OT men tänkte tipsa ändå.Jag kör med en AM Ocean Runner 3500. Grymt nöjd, har inte ens plockat isär den för rengörning dom senaste två åren, har haft den i säkert 5 år. Jag köpte den begagnad, hur länge den gått innan vet jag inte. Tyst går den med.Dock har jag bytt ut sugfötterna mot silikonkluttar för att dämpa vibrationerna ytterligare.http://www.aqua-medic.com/products/docs/OR_Pumps.pdf Citera
Majki01 Postat 6 maj 2011 Författare Postat 6 maj 2011 Sumpen får vänta med start tills jag hittar en bra pump begagnad.. Har startat upp karet den senaste månaden och ja ni vet ju vad det kostar.. så kärringen godkänner inte att jag lägger dom pengarna på en ny pump, vågar inte ens fråga om jag ska va ärlig haha. Citera
Vandal Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Det är ingen skummar den har varit använd som retur pump innan på ett rsm sen stått till jag tog den Sent from my iPhone using TapatalkOk, värt att kolla... jag hade plockat isär pumpen i beståndsdelar, putsat bort varenda liten avlagring och försökt igen... funkade den bra innan är det ju skumt om den inte gör det igen... Citera
Majki01 Postat 6 maj 2011 Författare Postat 6 maj 2011 Ok, värt att kolla... jag hade plockat isär pumpen i beståndsdelar, putsat bort varenda liten avlagring och försökt igen... funkade den bra innan är det ju skumt om den inte gör det igen...Det har varit mitt fredagsnöje! Hållt på med pumpen hela dagen tills jag gav upp och skrev tråden:P Citera
Vandal Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Det har varit mitt fredagsnöje! Hållt på med pumpen hela dagen tills jag gav upp och skrev tråden:POk, ja det har man ju lyckats med ett par gånger minst sagt... ta en pilsner och sätt dig i soffan istället... (jag har en 3700l powerhead 110 liggande nånstans du kan få för en trehunka om jag bara hittar den... hade som returpump tills pryldjävulen sa åt mig att jag ville ha en 1262) Citera
greger Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Det är nog helt enkelt fel på din pump, det är normalt bra drag i en vanlig 2000 upp till 150cm iaf.fel impeller kanske, eller skadad axel/bussning? Citera
Majki01 Postat 6 maj 2011 Författare Postat 6 maj 2011 Ok, ja det har man ju lyckats med ett par gånger minst sagt... ta en pilsner och sätt dig i soffan istället... (jag har en 3700l powerhead 110 liggande nånstans du kan få för en trehunka om jag bara hittar den... hade som returpump tills pryldjävulen sa åt mig att jag ville ha en 1262)Det låter kalas. men 60 w då börjar denns värme produktion kriga mot min kylare haha Citera
Vandal Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 smällar man får ta, nu ska jag ut och svira... PMar är jag rotat fram den och testat den om du är intresserad... =) Citera
johan_f Postat 6 maj 2011 Postat 6 maj 2011 Ta det lungt innan du köper något nytt, den pumpen har funkat klockret för mig hela tiden. Vänta lite tills jag har tittat på den så ska vi nog få fart på den. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.