POPOV Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 Någon som vet vad Diakat B är för något, samma sak som järn baserat fosfat media?Denna media suger tydligen upp fosfat och silikat liksom järn baserat fosfat media och ser identiskt ut. Citera
Fiffe Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 Vad det än är så verkar det väldigt billigt :-) En snabb googling ger ett pris på 60kr/litern.. Citera
POPOV Postat 9 maj 2011 Författare Postat 9 maj 2011 Som du säger. priset är otroligt bra!Jag misstänker nämligen att det är samma sak som järn fosfat reducerings media.Finns en hel del på tyska om det när jag googlar men min tyska är ej befintlig och google translate ger mig inte riktigt det svar jag letar efter. Citera
Claes_A Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 Japp, det är en GFO (järnoxidhydroxid) enligt den tyska tillverkaren. De har ett infoblad på engelska.Och det verkar funka:http://www.abenteuer-miniriff.com/diakat%C2%AE-b-plus-in-der-praxis/ Citera
POPOV Postat 9 maj 2011 Författare Postat 9 maj 2011 Japp, det är en GFO (järnoxidhydroxid) enligt den tyska tillverkaren. De har ett infoblad på engelska.Och det verkar funka:http://www.abenteuer-miniriff.com/diakat%C2%AE-b-plus-in-der-praxis/Tackar för svar, då vet man. Billigare blir det inte! Då är det bara att beställa sig en pall Citera
Lasse Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 Det verkar finnas två typer varav den som heter plus verkar vara effektivast. (och dubbel så dyr också )MVH Lasse Citera
Järv Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 så det tar alltså bort metaller, silikat, phosfat osv ur vattnet om jag fattat rätt? Citera
POPOV Postat 10 maj 2011 Författare Postat 10 maj 2011 så det tar alltså bort metaller, silikat, phosfat osv ur vattnet om jag fattat rätt?Stämmer, Diakat B avlägsnar fosfat och silikat. Citera
POPOV Postat 10 maj 2011 Författare Postat 10 maj 2011 Det verkar finnas två typer varav den som heter plus verkar vara effektivast. (och dubbel så dyr också )MVH LasseNå, då kan man köpa den billigare och köra den i dubbel dos och fortfarande komma billigt undan Citera
POPOV Postat 10 maj 2011 Författare Postat 10 maj 2011 Diakat B 60kr/1000mlDiakat B PLUS 150kr/1000mlFinns på tyska Ebay att beställa, frakt går på ca 50kr för 1000ml. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.