Pluttten Postat 17 maj 2011 Postat 17 maj 2011 Hej!Hitta detta i mitt lilla kar.Den är lila aktig o grenig eller vad man skall säga.Bilden är inte den bästa men hade inget batteri på kameran så fick mobilen.Några förslag??Mvh pelle Citera
Pluttten Postat 17 maj 2011 Författare Postat 17 maj 2011 kan nog säga att den är rätt så hård. Citera
Pluttten Postat 17 maj 2011 Författare Postat 17 maj 2011 Det e mycket möjligt det är en röd alg. Jag e rätt ny på saltvatten så jag e rätt dålig på sånt.e den farlig? Citera
Lasse Postat 18 maj 2011 Postat 18 maj 2011 Om det är det flikiga du menar så är det en makroalg av rödalgstyp. Inte farlig - snarare nytta. Rödalgerna växer normalt inte lika fort som grönalger och de brukar vara ett fint inslag i många burkar.MVH Lasse Citera
Pluttten Postat 18 maj 2011 Författare Postat 18 maj 2011 Det låter juh trevligt:) tack så mkt för hjälpen. Mvh Pelle Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.