Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Limewater -> kalkvatten inte citronvatten :) Fast citronsyra kan funka det med. Ta en spruta med ättikssprit och spruta försiktigt in i glasrosen med en kanyl. Högst 1 ml om dagen dock.

MVH Lasse

Postat
Limewater -> kalkvatten inte citronvatten :) Fast citronsyra kan funka det med. Ta en spruta med ättikssprit och spruta försiktigt in i glasrosen med en kanyl. Högst 1 ml om dagen dock.

MVH Lasse

hahaha ja se så fel det blir med svengelskan ibland :smiley20:

så ättikssprit here it kommer..

den sitter liksom inkrypen i en håla i en sten...är det i själva "huvudet" man ger den en rackare i så är det mindre svårt :P

Postat

Försök träffa huvudet ja, men min erfarenhet med vanlig ättikssprit är att det funkar även om man missar lite och bara får in ättikan i "bohålet". Ättikssprit är dock en kolkälla så därför i ditt kar - inte mer än 1 ml per dag.

MVH Lasse

Postat

japp kanylen mitt i prick.....men de e klart den lär väl inte springa undan ;)

gör det något om man missar ett par droppar...eller det kanske va det du menade Lasse...att det inte är bra med mer än 1ml/dag för att det är en kolkälla.

Postat
japp kanylen mitt i prick.....men de e klart den lär väl inte springa undan ;)

gör det något om man missar ett par droppar...eller det kanske va det du menade Lasse...att det inte är bra med mer än 1ml/dag för att det är en kolkälla.

Jopp - det gör ingenting att du missar lite men ge inte mer än 1 ml per dag totalt

MVH Lasse

Postat
Ser ut som en borstmask, undvik att klappa den så gör den nog ingen något ont :-)

hihihi ja jag läste om en kille här på sg som klappat mask.....det va visst inte så bra att göra läste jag....undrar vem det va :smiley17:;)

ska försöka ha fingrarna i styr nu när jag ska böka om i burken :P

• 1 månad senare...
Postat

Så dax för en liten uppdat....den stora 1200L/h 21w orginal pumpen har åkt ur och ersatts av 2 st 550L/h 7w pumpar vilket gjorde att tempen i karet minskade med 2 grader.

sen har jag fått lite go saker av stoffeswe här på sg....tack igen :)

nu får det väl bli lite bild med......

en lite suddig bild med porrbelysningen på

post-5875-14468922739663_thumb.jpg

samt en som blev lite så där....

post-5875-14468922739853_thumb.jpg

men man ser lite iaf :P

lite mera bilder kommer inom kort

• 4 veckor senare...
  • Skapa Ny...