MathiasH Postat 21 maj 2011 Postat 21 maj 2011 Hej,Har kollat på levande sten och såg att dom som låg i vattnet hade otroligt mycket med gröna alger, som en gräsmatta. Hur får jag rent stenen på effektivaste sätt?Har sett att folk prata om någon skiva man kan lägga i akvariet för att få färg på stenen, hur går det till egentligen? Citera
_Manne_ Postat 21 maj 2011 Postat 21 maj 2011 ta upp stenen o skrubba den är nog snabbaste alternativet.. den där skivan , ingen aning..mvh manne Citera
Ricke Postat 21 maj 2011 Postat 21 maj 2011 Håller med Manne, om du inte ska använda stenen direkt kan du först mörklägga den några dagar så lossnar algerna lättare.Algerna blir då grå-vita och släpper från stenen var noga med att du får bort alla rester isåfall.Sen efter det kan stenen få gå med lite fosfatremover några dagar för att få bort ännu lite skit.Allt detta med saltvatten förstås.Skivan är inget jag heller hört nått om. Citera
nike83 Postat 21 maj 2011 Postat 21 maj 2011 om du har "kollat på levande sten", dvs inte att de är din, så hade inte jag köpt den! om stenen har problem redan, så kommer du få stora problem sen! bättre att skaffa fin levande sten att börja med! Citera
MathiasH Postat 21 maj 2011 Författare Postat 21 maj 2011 Hej,Okej tack för alla svar. Får kolla runt lite. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.