Gå till innehåll

Val av flingfoder?


Clownen

Rekommenderade inlägg

<TABLE style="WIDTH: 267pt; BORDER-COLLAPSE: collapse" cellSpacing=0 cellPadding=0 width=356 border=0 x:str>

<COLGROUP>

<COL style="WIDTH: 267pt; mso-width-source: userset; mso-width-alt: 13019" width=356>

<T>

<TR style="HEIGHT: 12.75pt" height=17>

<TD =xl23 style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; BORDER-TOP: #ece9d8; BORDER-LEFT: #ece9d8; WIDTH: 267pt; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; HEIGHT: 12.75pt; : transparent" width=356 height=17>

Är detta ett bra val? Verkar ju ha lite av varje. Hur stor del flingfoder använder ni i förhållande till frys/levande? Är det phytoplankton det innehåller tro?

Sera GVG Mix marin 1000ml</TD></TR></T></TABLE>

Iodine-rich flake food with tasty morsels. sera GVG-mix consists of 80% special flakes made from marine algae, ground krill and plankton. 20% are FD bloodworms, Daphnia and Artemia shrimps. This iodine-rich food prevents diseases of the thyroid gland and thus should be fed at least once a week. sera GVG-mix is especially suitable for community aquariums which are mainly stocked with live-bearing tooth carps, and for saltwater fish.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här. O.S.I marineflake och spirulina. i övrigt så använder jagJulian sprungs alger,fins flera olika som röd,lila och grön. jag brukar sätta fast lämplig bit på en sten med gummisnodd. Stenen häger jag ner i en nylånlina så att mina kirurger kan äta bäst dom vill. Dessa alger får de varge dag. Använder mig även av frysfoder som räkmix , artemia och mysis. Glöm inte vitaminer någon gång då och då. Vid tillgång så får de även levande foder så som mygglarver och mysis.(sommartid).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jöösses känner att jag borde variera minna fiskar kost lite mera,

Julian Sprungs har jag alltid sedan e det mysis eller artemia som de

får tills paketet är slut. Kanske ska ta och köpa lite flingfoder.

En till grej som jag märkt är att de flesta matar flera gånger om dagen

och jag vet att man hellst ska göra det men jag matat inte alltid varje

dag. Det kan variera i bland två ggr om dagen i bland en gång. Tycker

att de ser ut att vara i god kondis. Det kan ju inte vara bra att mata

för mycket, de kan ju få problem med övervikt (ehhmm i lands problem).smiley37.gif

Klart det bästa vore ju lite mat flera ggr om dagen, men då kommer

nästa problen de snabba fiskarna tar all mat. Resultat man får snabba

feta stora småfiskar och stora magra långsamma fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...