redrobjem Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 1: Nu när proteinhinnan är borta behöver jag inte rikta streamern mot ytan för att slå sönder hinnan men behövs det för syresättningen vad jag har förståt verkar det inte vara alla som har den riktat uppåt?2: När det dunstar vatten på märker jag det på nivån i sumpen eller i huvudkaret eller båda? Så jag vet hur jag ska se hur mycket vatten som dunstat. Jag har en Tunze avrinningsbox. Citera
Acke75 Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 1. Mitt tips är att ha streamern riktade mot ytan, för att förbättra gasutbytet. 2. Vatten nivån kommer att sjunka i sumpen när det dunstar vatten. Citera
mikoto Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 2. Du märker avdunstningen på nivån i sumpen. Pga ytavrinningen så blir vattennivån i huvudkaret konstant. När vatten nivån i huvudkaret sjunker så vet du att något är riktigt riktigt fel :-) Citera
redrobjem Postat 31 maj 2011 Författare Postat 31 maj 2011 Tack för svaren . Då sumpen är mindre så märker jag redan sen i går kväll att nivån har sjunkit. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.