redrobjem Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Jag fick min i går och nu ligger den på sidan utan att foten är fäst är den död? Citera
turboadde Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Ser lite dåligt på bilden hur det ser ut. Vad är det för anemon? Såg den bra ut där du hämta den? Alla anemoner vill inte sitta på sten vissa ska borra ner foten i sand/grus med. Undrar om inte rödfotade gärna vill sitta i sanden (lite osäker där). Men så länge den inte ser ut att vända sig ut och in och det inte lossnar delar från dem så borde den leva Citera
redrobjem Postat 15 juni 2011 Författare Postat 15 juni 2011 det är en bta den såg fin ut igårkväll ocn när jag hämta den. Citera
Piraterna Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Jag har ett gäng hemma och min erfarenhet säger mig att vissa anemoner som kommer till nytt kar ofta drar ihop sig och tömmer sig på vatten helt. Varför vet jag inte men anemoner som dör är inte längre fasta utan blir som en liten slemhög. Om du är osäker rör vid den, om den känns fast och "hel" så kan du gott ge den en stund till.Av det jag kan döma av bilden har den helt enkelt dragit ihop sig troligtvis pga stress. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.