Sardellen Postat 21 juni 2011 Dela Postat 21 juni 2011 Någon som kan svara mig på vad detta är för en filur ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 21 juni 2011 Dela Postat 21 juni 2011 har du köpt en okänd fisk? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 21 juni 2011 Författare Dela Postat 21 juni 2011 Nja .. fick den med på ett köp så snarare adopterat :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 21 juni 2011 Dela Postat 21 juni 2011 den var riktigt fräck! Snygg färg, men tänk om det blir ett monster! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 21 juni 2011 Författare Dela Postat 21 juni 2011 Ja den är snygg men inte något monster. Har haft den ett bra tag :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 21 juni 2011 Dela Postat 21 juni 2011 Det är en "Dragon wrasse" Blir 30 cm och ganska ful när den blir större , skall se om jag kan leta fram en artikel på den...Edit:Latinskt namn: Novaculichthys taeniourusÄr inte revsäker... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 21 juni 2011 Författare Dela Postat 21 juni 2011 Tackar för svaret Oskar.-Den är under 10 cm nu.Jag antar att det var den som gav sig på alla mina fireworms så de försvann över en natt :-) Hurvida den är revsäker eller ej får vi se:-) Det finns många fiskar som inte är det, men ändå håller sig lugna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 22 juni 2011 Dela Postat 22 juni 2011 Hade en sådan i mitt förra kar och det är en riktigt skön filur som gräver ner sig i sanden och har lite roliga saker för sig.. Men som Blackizz säger är det en Dragon Wrasse och blir lika otrevlig som den ändrar färg och blir ful som vuxen.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 juni 2011 Dela Postat 22 juni 2011 Tänk på att den gärna slänger runt med stenar och fraggar i sök på mat, så allt som ligger löst, ligger löst till... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.