Gå till innehåll

hjälp blå musler


cheva

Rekommenderade inlägg

jag skulle vila ha fat i blå musler jag hörde att musler filtrerar vattnet från nitrat och fosfor det pågår ett prosjekt uppe vid Kalmar ute i havet men dom växer långsamt progrund av vattnet har för lågt salt halt vad jag hörde så sk dom filtrera 300 liter vatten om dygnet jag skulle vila starta ett litet projekt i ett av mina sumpar så är det nån som vet var man kan få fat i musler

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå till fiskaffären och köp en nätkasse med musslor och ta ut de som lever. Men ett normalt saltvattenskar är nog för varmt för vår normala blåmussla - men testa.

MVH Lasse

BlöttVått han före med samma budskap:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kan få någon importör av akvariefisk att ta in den gröna musslan Perna viridis åt dig så skulle det funka. Jag har sett denna mussla på listor från exportör i asien (levande då alltså) Om denna mussla kan du läsa här

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Triton har blåmusslor ibland. Dom kan nog ta hem. Lite långt från dej dock.

Det bör inte vara den vanliga blåmusslan (Mytilus edulis) eftersom den har svårt att överleva i temperaturer över 23-25 grader.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...