Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Tja,Någon som har en teori varför en skummare aldrig skummar ur annat än klart vatten?Jag har haft karet sen i december och skummaren har aldrig skummat ur något brunt stinkade vatten. I mitt andra 190l kar får jag ständigt ur skit. Belastningen är liten i mitt lilla kar. Lite eremiter, turbos och någon räka men jag tycker jag borde få ur något, eller?-- Mats

Postat

Om karet inte belastas något nämnvärt så kommer du inte att få ut så mycket heller.

Sett till hur "mycket" dina invånare lämnar efter sig så skulle jag gissa på att du inte kommer få så mycket smuts i koppen. Hur mycket matar du i karet och hur ofta?

Postat

Vad är det för skummare?

Det finns ju gott om "skummar-lookalike´s" som inte gör sitt jobb.....

Postat

Ett kar som varit igång i så många månader skall skumma illaluktande smörja, oavsett om man vill det eller ej. Måste vara något lurt med skummaren.

Postat
  • Författare

Ja, det måste vara något galet med skummaren, finns inte så mycket att ställa in på den. Har kollat luftflödet och testat med mer eller mindre men ingen skillnad. Finns det någont annat man kan kolla?

Kanske kan vara idé att köra skummarlöst en tid med tätare vattenbyten, läste lite i tråden kring påhängsskummare.

--Mats

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.