Gå till innehåll

Skummare som inte skummar


Rekommenderade inlägg

Tja,Någon som har en teori varför en skummare aldrig skummar ur annat än klart vatten?Jag har haft karet sen i december och skummaren har aldrig skummat ur något brunt stinkade vatten. I mitt andra 190l kar får jag ständigt ur skit. Belastningen är liten i mitt lilla kar. Lite eremiter, turbos och någon räka men jag tycker jag borde få ur något, eller?-- Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om karet inte belastas något nämnvärt så kommer du inte att få ut så mycket heller.

Sett till hur "mycket" dina invånare lämnar efter sig så skulle jag gissa på att du inte kommer få så mycket smuts i koppen. Hur mycket matar du i karet och hur ofta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.pwss.se/product.php?productid=4637&cat=0&page=1

Denna går hos mig i ett 30 liters kar.. skummar nästan nästan inget.

I karet går någon eremit samt 2 sjöhästar.

Tänkte ungefär samma samma tanke som dig och beslöt att flytta den till mitt 250 liter.

Där skummade den som en tok inom de första timmen.

Bara en tanke..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det måste vara något galet med skummaren, finns inte så mycket att ställa in på den. Har kollat luftflödet och testat med mer eller mindre men ingen skillnad. Finns det någont annat man kan kolla?

Kanske kan vara idé att köra skummarlöst en tid med tätare vattenbyten, läste lite i tråden kring påhängsskummare.

--Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...