Aufgedyng Postat 17 juli 2011 Dela Postat 17 juli 2011 Tja,Någon som har en teori varför en skummare aldrig skummar ur annat än klart vatten?Jag har haft karet sen i december och skummaren har aldrig skummat ur något brunt stinkade vatten. I mitt andra 190l kar får jag ständigt ur skit. Belastningen är liten i mitt lilla kar. Lite eremiter, turbos och någon räka men jag tycker jag borde få ur något, eller?-- Mats Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 juli 2011 Dela Postat 18 juli 2011 Om karet inte belastas något nämnvärt så kommer du inte att få ut så mycket heller.Sett till hur "mycket" dina invånare lämnar efter sig så skulle jag gissa på att du inte kommer få så mycket smuts i koppen. Hur mycket matar du i karet och hur ofta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 18 juli 2011 Dela Postat 18 juli 2011 Vad är det för skummare?Det finns ju gott om "skummar-lookalike´s" som inte gör sitt jobb..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aufgedyng Postat 18 juli 2011 Författare Dela Postat 18 juli 2011 Matar med lite pellets dagligen, 3-4st "small pellet". Är det för mycket? Här är en länk till den:http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=12135&prodid=8901&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D12135Jag fick en dålig start med detta kar och har aldrig riktigt fått kontroll på nitrit/nitrat. --Mats Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 18 juli 2011 Dela Postat 18 juli 2011 Ett kar som varit igång i så många månader skall skumma illaluktande smörja, oavsett om man vill det eller ej. Måste vara något lurt med skummaren. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 18 juli 2011 Dela Postat 18 juli 2011 http://www.pwss.se/product.php?productid=4637&cat=0&page=1Denna går hos mig i ett 30 liters kar.. skummar nästan nästan inget.I karet går någon eremit samt 2 sjöhästar.Tänkte ungefär samma samma tanke som dig och beslöt att flytta den till mitt 250 liter.Där skummade den som en tok inom de första timmen.Bara en tanke.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aufgedyng Postat 21 juli 2011 Författare Dela Postat 21 juli 2011 Ja, det måste vara något galet med skummaren, finns inte så mycket att ställa in på den. Har kollat luftflödet och testat med mer eller mindre men ingen skillnad. Finns det någont annat man kan kolla?Kanske kan vara idé att köra skummarlöst en tid med tätare vattenbyten, läste lite i tråden kring påhängsskummare.--Mats Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.