Gå till innehåll

Glomat T5 ballast med juwelrör?


Jaonas

Rekommenderade inlägg

Hej kollegor!Som rubriken lyder har jag bara en snabb fråga. Fungerar Glomat t5 lysrörshållare till Juwel's T5 rör? Den Glomat som ej är en hel armatur utan en sladd till varje rörsida.Juwel har ju lite specielrör men det är väl mest lite annorlunda längder o så?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Juwel har i många fall "egna" W med så det är inte bara längden som skiljer. Fast det kan iofs kanske fungera att stoppa ett 35W rör i en 39W ballast. Livslängden blir kanske lite sämre. Men det är ju värt ett försök. Men försöker man ska man nog räkna med att det kan gå snett på något vis. Om ingen annan här provat och kan bekräfta att det fungerar fint då, för det kan inte jag :-)

Sedan är väl inte Juwels rör de rör som flest personer har som favoriter så frågan är om du inte borde skaffa nya rör egentligen... Men det är upp till dig :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag råkar redan ha 2 helt nya juwelrör så tänkte att jag får endå använda dem. Watt talet i mitt fall är 54 både på rör och armatur. Men det är iallafall inte olika infästningar eller nått sånt dumt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...