nilsv Postat 26 juli 2011 Postat 26 juli 2011 Hei. Skal nå fylle opp igjen mitt saltvannsakvarie på 720 liter etter et nesten totalhavari 17 mai. Er derfor på utkikk etter en butikk som har et bra utvalg på fisk LPS, SPS reker ol. i området mellom Ørebro - Stockholm i begynnelsen av august da jeg reiser tilbake til Tromsø på morgenen 5 august med fly. Legg gjerne inn tips på butikker du vet har et godt utvalg nå. Er også intressert i "beganad" fisk, koraller reker osv. Citera
nike83 Postat 26 juli 2011 Postat 26 juli 2011 Triton akvairum i Täby ligger nära arlanda! dock hade de inte så jättemycket koraller inne just nu, fast många sniglar... Citera
nilsv Postat 26 juli 2011 Författare Postat 26 juli 2011 Takk, for svar. Hadde tenkte på Triton. Hadde de mye fisk eller reker inne? Citera
nike83 Postat 26 juli 2011 Postat 26 juli 2011 de hade ganska så mycket fisk! en hel del putsräkor. de ha en del SPS:koraller (tar tillbaka mitt förra lite) Citera
Maglofster Postat 26 juli 2011 Postat 26 juli 2011 Jag var där igår. Dom hade säkert 40+ st SPS.er i bra storlek + massor av fraggar. Dom hade bra med Zoas och Acans. En del mjukkoraller. Bra med räkor, mest Lysmata Ambonensis men en del Hispidus och även lite mindre varianter typ Thor Ambonensis. Sen hade dom en riktigt rare goby + räka i symbiospar (kommer inte ihåg vad det var). Ett gäng BTA anemoner i olika färger + anemonkrabbor. En babyblå Haddoni. En Tridacna, 8cm. Några gula Reidi sjöhästar. Minst tre olika sorters Anthias. Mycket olika clowner. Lite olika wrasses. Lite olika kirurger och några kejsare. Chromis. Olika blennies och gobys. Stenfisk. + Lite fler saker som jag inte kommer ihåg.. + Sjuukt mycket sniglar.Bra utbud för att vara mitt i sommaren. Citera
nike83 Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 Jag var där igår. Dom hade säkert 40+ st SPS.er i bra storlek + massor av fraggar. Dom hade bra med Zoas och Acans. En del mjukkoraller. Bra med räkor, mest Lysmata Ambonensis men en del Hispidus och även lite mindre varianter typ Thor Ambonensis. Sen hade dom en riktigt rare goby + räka i symbiospar (kommer inte ihåg vad det var). Ett gäng BTA anemoner i olika färger + anemonkrabbor. En babyblå Haddoni. En Tridacna, 8cm. Några gula Reidi sjöhästar. Minst tre olika sorters Anthias. Mycket olika clowner. Lite olika wrasses. Lite olika kirurger och några kejsare. Chromis. Olika blennies och gobys. Stenfisk. + Lite fler saker som jag inte kommer ihåg.. + Sjuukt mycket sniglar.Bra utbud för att vara mitt i sommaren.ojdå, då har de fyllt på lite sedan jag var där sist! Citera
nilsv Postat 27 juli 2011 Författare Postat 27 juli 2011 Er det bare Triton som har et bra utvalg nå? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.