Gå till innehåll

Butiker Vingåker - Arlanda


nilsv

Rekommenderade inlägg

Hei. Skal nå fylle opp igjen mitt saltvannsakvarie på 720 liter etter et nesten totalhavari 17 mai. Er derfor på utkikk etter en butikk som har et bra utvalg på fisk LPS, SPS reker ol. i området mellom Ørebro - Stockholm i begynnelsen av august da jeg reiser tilbake til Tromsø på morgenen 5 august med fly. Legg gjerne inn tips på butikker du vet har et godt utvalg nå. Er også intressert i "beganad" fisk, koraller reker osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där igår. Dom hade säkert 40+ st SPS.er i bra storlek + massor av fraggar. Dom hade bra med Zoas och Acans. En del mjukkoraller. Bra med räkor, mest Lysmata Ambonensis men en del Hispidus och även lite mindre varianter typ Thor Ambonensis. Sen hade dom en riktigt rare goby + räka i symbiospar (kommer inte ihåg vad det var). Ett gäng BTA anemoner i olika färger + anemonkrabbor. En babyblå Haddoni. En Tridacna, 8cm. Några gula Reidi sjöhästar. Minst tre olika sorters Anthias. Mycket olika clowner. Lite olika wrasses. Lite olika kirurger och några kejsare. Chromis. Olika blennies och gobys. Stenfisk. + Lite fler saker som jag inte kommer ihåg.. :) + Sjuukt mycket sniglar.

Bra utbud för att vara mitt i sommaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där igår. Dom hade säkert 40+ st SPS.er i bra storlek + massor av fraggar. Dom hade bra med Zoas och Acans. En del mjukkoraller. Bra med räkor, mest Lysmata Ambonensis men en del Hispidus och även lite mindre varianter typ Thor Ambonensis. Sen hade dom en riktigt rare goby + räka i symbiospar (kommer inte ihåg vad det var). Ett gäng BTA anemoner i olika färger + anemonkrabbor. En babyblå Haddoni. En Tridacna, 8cm. Några gula Reidi sjöhästar. Minst tre olika sorters Anthias. Mycket olika clowner. Lite olika wrasses. Lite olika kirurger och några kejsare. Chromis. Olika blennies och gobys. Stenfisk. + Lite fler saker som jag inte kommer ihåg.. :) + Sjuukt mycket sniglar.

Bra utbud för att vara mitt i sommaren.

ojdå, då har de fyllt på lite sedan jag var där sist! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...