Gå till innehåll

Efterlyst anemon hittad


hbmannen

Rekommenderade inlägg

ja hittade min efterlysta diskanemon nyss. flöt runt bakom stenarna.. verkade vara i gott skick.. hur får den att stanna på en sten?????

vart ja än sätter den i karet så tar strömen me den.. den e väldans liten, kan man tvinga fast den me gummiband eller liknade..?? känns som om man skulle pressa ut alla sån där zooanx...... om man klämmer på den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett bra förslag är toaletten. Skämt och sido. Jag har själv lite skivisar som följde med stenen och de är inget roligt att ha. De andra skivisarna som jag har infört har jag placerat för sig själv runt enliten minipelare för att hindra dem att sprida sig över hela inredningen. De kan lätt bli en pest. Du kan försöka placera den i någon spricka eller skreva och får den bara ligga kvar så kommer den att fästa sig inom kort. ibland så kan de sitta fast på nåt gruskorn eller en liten liten sten och då kan du kitta fast den med epoxykitt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg den på sanden på några döda korallskelletfragment och trä en bit av en colaflaska (utan botten och topp) över så att den inte blåser bort. Efter ett par dagar har den fäst ochdå går det bra att lägga eller limma fragmentet där du vill. Ibland gillar de inte superlim utan lossar sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa för skivanemoner är ett plastnät eller buntband.

Man kan använda superlim för att fixera dem men det släpper efter en dag eller två.

Superlim är inga problem för karet. Alla stora "fragg" odlare använder superlim eller epoxymassa för att fästa sina koraller.

Jag har själv förbrukat mer än 10 tuber och det har inte hänt nått i mitt kar än.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...