Gå till innehåll

Weipro LED Lighting


Quik_Silver

Rekommenderade inlägg

[h=2]Weipro LED Lighting[/h]

Hej!

Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av den här Weipro LED Lighting F90 Saltwater model? Och om de är något att ha till ett 300 liters kar eller måste man har betydligt mer ljus?

Du behöver betydligt mer 29,4 watt på ett 300 liters kar kommer man inte långt på tyvärr.. Sen givetvis hänger det på vad du ska ha i.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok ja har ett percula 90, om ja kör med två ramper då ngn skillnad? självklart beror de lite på vad jag ska köra för koraller men ja tänkte ha en liten blandning av lps & sps inte så svåra då är tanken. Men är det en bra ramp?

Kan tillägga att jag har en t5 ramp med 4x39 just nu.

Mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok ja har ett percula 90, om ja kör med två ramper då ngn skillnad? självklart beror de lite på vad jag ska köra för koraller men ja tänkte ha en liten blandning av lps & sps inte så svåra då är tanken. Men är det en bra ramp?

Kan tillägga att jag har en t5 ramp med 4x39 just nu.

Mvh Henrik

Inte ens två hade hjälpt.. Om du hade kollat på maxspect 230w så hade du varit närmare en bra lösning med LED.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte ens två hade hjälpt.. Om du hade kollat på maxspect 230w så hade du varit närmare en bra lösning med LED.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, men räcker det med en Maxspect LED 230W eller måste jag ha ännu mer ljus ?

Och tack för svaren.

Mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det bör klara sig fint , lite beroende på hur du placerat stenen i karet.. ljuset kommer ju o vara starkast just under rampen.

placerar du rampen längre bak så blir det ljust även på väggen bak , så lite smart placering så kommer du riktigt långt.. svårt o avgöra din "smak" av ljuset.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej, jag provade LED från Weipro till mitt 720l då det stod så mycket om att det var framtidens ljus, men det var helt otillräckligt för min burk. Köpte först 2 x 90 för att prova, men det var som att lysa med stearlinljus i min burk. Köpte därför 2 x 180cm ramper för att se om man kunde köra bara med LED, men ljuset räcker inte ner djupt i burken så man kan inte ha känsliga djur i akvariet. Nu har jag gått från först MH, sen T5 sen LED och är nu efter några år tillbaka på MH som är klart överlägset allt annat ljus... HAr i min burk 3 x 250W MH och 2 x 80W T5 för färgens skull....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är skillnad på LED och LED. Weipro kör med 1 watts LED vad jag vet och det räcker inte till. Många kör med 3 watts Cree och får lysande resultat och jag har använt 10 watts som fungerar mycket bra. Kör nu med ca 230 watt LED och har betydligt bättre resultat än med 300 watt MH ocg 216 watt T5.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som lasse säger, precis som med mycket annat så skiljer det enormt på kvalitén av varan man använder. Jag tror de flesta som är riktigt nöjda med wiepro grejerna har gått från ganska lite ljus tidigare då de helt saknar intensiteten från MH och andra leds från vad jag sett.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...