terrang66 Postat 30 juli 2011 Postat 30 juli 2011 en nybörjar fråga jag tänker förvara ett akvarium på vinden över vintern vad kan man göraför att förhindra att siliconet torkar kan man smörja in siliconet med vaselin .det kanske är en dum fråga men jag bara undrar ? Citera
Johan.mag Postat 30 juli 2011 Postat 30 juli 2011 tror du kan vara lugn har haft kar i garaget i 2 år utan det har torkat. Citera
Reuben Postat 30 juli 2011 Postat 30 juli 2011 tar många många många år innan silikon hårdnar Inget du behöver oroa dig för . Citera
Perk Postat 30 juli 2011 Postat 30 juli 2011 Om silikon var beroende av vatten för att inte torka ut så skulle det ju innebära att silikonet kunde suga åt sig vatten. Då skulle det inte hålla tätt... Så att silikon torkar i tomma kar är nog bara en myt. Sen blir ju förstås fogen sämre på grund av ålder och vad man utsätter den för men då tror jag att luft är skonsammare än (salt)vatten.De gånger jag haft dåliga fogar så har det varit på insidan av akvariet det släppt först, inte utifrån, vilket också stödjer min uppfattning om att fogarna inte åldras snabbare utan vatten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.