Gå till innehåll

Hur länge i kylskåpet


Reuben

Rekommenderade inlägg

Tjena,

hur länge tror ni man kan ha fiskmaten i kylen efter man tinat den? jag tänker främst på Mysis / artemia som jag blandar med Cyclop Eeze. Brukar ha det i en burk, men hur mycket tror ni man kan göra åt gången för att underlätta? Är så bökigt att blanda varje dag (när man ska skölja frysmaten etc).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Kul att det kom upp...satt och tänkte på det tidigare i dag när jag matade fisken....men man tycker ju att det ska hålla sej "färskt" i kylen 3-5 dagar iaf marinerat i vitlök....kan ju inte vara värre än den där kött biten man köper färdig marinerad som legat säkert en vecka innan den hamnar på grillen hos någon.... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Är det farligt att ge fiskarna en frusen bit med artemia? Jag brukar bara bryta en halv rutan och slänga i karet så slåss fiskarna om biten. Inte en smula blir kvar.

Vattnet som finns i kuberna innehåller en del näringsämnen som man kanske vill slippa få ut i karet. I stora kar och med få antal kuber rör det sig iofs inte om så mycket näring, men i små kar eller när man matar med flera kuber om dagen så kan det vara en idé att sila artemian i en te-sil, då får du bort den överflödiga näringen och tinar dessutom maten på samma gång. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...