Gå till innehåll

Fråga om Aquatic Nature Osmos


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Jag har just köpt en begagnad Aquatic Nature Osmos, men tyvärr utan bruksanvisning. Jag vet därför inte vilken slang som har vilken betydelse. I "slutändan" finns det två slangar, dels en blåfärgad som kommer från centrum av den sista cylindern, dels en röd slang som kommer från periferin av den sista cylindern. Vilken slang är vilken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det rena vattnet skall komma ifrån den högsta utgången (i mitten av den sista cylindern) medan slaskvattnet är det uttaget som sitter lite i kanten och lägre, så i ditt fall låter det som om det är BLÅ som är rent vatten ochRÖD som är slaskvattnet

Du vet om att man måste köra vatten igenom RO:n med jämna mellanrum! Annars så kan membranet torka och man tappar hela funktionen med RO:n, hoppas den du köpte den av var medveten om det också. Alltid en risk med att köpa begagnad RO om förra innehavaren misskött den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack,

Ja, det där med torkning är en risk jag får ta. Jag ser att botten i den mittersta cylindern (och den sista i flödet) har en botten som går att skruva av. Kan jag skruva ur botten och kolla membranet utan risk att jag gör sönder något?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du stänger backspolningsventilen,så ser du vilken slang dom är vilken,returvattnet rinner,och osmosvattnet droppar

sen kan du troligen hitta en bruksanvisning på A N.s hemsida,(eller nån annan tillverkare-det är i stort samma grejer oavsett märke)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...