kallekanin Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Hej!Kan någon här ute i vårt avlånga land hjälpa mig med denna fråga.Är min anemon helt körd nu för den köptes för ca 1 månad sedan på zoogiganten och var frisk och fin och mina clovner älskade den..men nu har den dragit ihop sig och verkar "lösas" upp vid foten (som synes på bilden)Kan någon hjälpa och säga om det är kört för den eller om den går att rädda på något vis,, vågade inte ha kvar den i akvariumet så nu ligger den i en spann...MvhJörgen Citera
Piraterna Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Har de börjat lösa upp sig finns tyvärr inte så mycket att göra. Bortsett att fundera igenom vad som kan ha gått snett på vägen om du skulle vilja ha en ny lite senare. Lägg inte tillbaks den i karet för den kommer släppa en del gift. Citera
Reuben Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Farsan hade en anemon som började lösa upp vid foten men sedan faktiskt återhämtade sig, så inte helt sant men håller med, det smarta är att ta ut den. Men är det något du verkligen tycker om är den inte helt bortom räddning.Bild på anemonen som återhämtade sig ca 6månader sedanhttp://img708.imageshack.us/img708/4958/79757289.jpg Citera
cheva Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 har du inget karantän kar har du vägarna mot trelleborg så kan du få låna ett Citera
Piraterna Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Farsan hade en anemon som började lösa upp vid foten men sedan faktiskt återhämtade sig, så inte helt sant men håller med, det smarta är att ta ut den. Men är det något du verkligen tycker om är den inte helt bortom räddning.Bild på anemonen som återhämtade sig ca 6månader sedanhttp://img708.imageshack.us/img708/4958/79757289.jpgInte för att vara sån reuben men den där har bara ett svår på foten det är inte själva foten som är upplöst. Citera
kallekanin Postat 18 augusti 2011 Författare Postat 18 augusti 2011 Hej!så fort jag lade den i spannen så tog det inte många timmar förräns man såg hur geggan blev intensivare o såret bara blev större och större,, tyvärr fick den åka till anemon himlen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.