Gå till innehåll

stoppa ner döda saker i karet?


pitch

Rekommenderade inlägg

En kompis kom hem från Brasilien i helgen och hade köpt med sig ett korallskelett och ett "skelett" från en stor sjöstjärna.

Går dessa att stoppa ner i karet? Hur göra rent dom för att vara säker på att det inte följer med något skit?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ett "skelett" från en stor sjöstjärna.

Är det inte en torkad sjöstjärna?? Om det är det så är det omöjligt att ha det i karet.

Korallskellett går att ha. Men det måste rengöras NOGA. Vissa rekommenderar klorinbad, men det tycker jag själv låter väl farligt.

Jag har ren gjort mina under rinnande vatten, har sedan fått ligga i ett saltvattenskar med lite LS i ett par månader innan användning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte en torkad sjöstjärna?? Om det är det så är det omöjligt att ha det i karet.

Torkad är helt rätt. Inget man vill stoppa i karet alltså. Anade nästan det då den kändes lite "mjuk" jämfört med korallskelettet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

döda korallskellet brukar vara utmärkta grogrunder för okontrollerbara tråd algs attacker,så skippa det!

Håller med....

Har ett skellett i mitt kar som jag ska avlägsna inom kort.smiley21.gif

En annan sak är jag tycker inte man ska stödja de där *censur* idioterna som säljer döda koraller och annat skit till turister...smiley7.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En annan sak är jag tycker inte man ska stödja de där *censur* idioterna som säljer döda koraller och annat skit till turister...smiley7.gif

instämmer till 100% men samtidigt vill man inte slänga saker man redan fått då det känns riktigt bortkastat smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[

instämmer till 100% men samtidigt vill man inte slänga saker man redan fått då det känns riktigt bortkastat smiley5.gif.

SL köpte en gång in bänkar som de skulle ha på pendeltågsperrongerna här i stan... virket visade sig vara från en skyddad regnskog varvid de slängde bänkarna.... smiley35.gif!

(Med andra ord... jag förstår vad du menar...)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...