Linnex Postat 25 januari 2005 Postat 25 januari 2005 Går det att använda smältlim i saltvatten?Jag skulle enkelt vilja fixera skivor (polykarbonat) i min sump innan jag silikonar dem. Citera
xedar Postat 25 januari 2005 Postat 25 januari 2005 kan du inte fästa i under kant eller på sidorna först sen silicona där du inte har limmat, sen när siliconet är tort kan du väll ta bort smält limmet?Mvh Mikael Citera
Linnex Postat 25 januari 2005 Författare Postat 25 januari 2005 Nja... jag hade tänkt att bygga en refugium sump och det blir nog inte så lätt att komma åt i facken. Citera
stigigemla Postat 25 januari 2005 Postat 25 januari 2005 Ja det går bra för saltvattnetmen du behöver en speciell typ lim om den inte skall släppa från plasten efter ett tag. Citera
Linnex Postat 25 januari 2005 Författare Postat 25 januari 2005 Jag skulle bara ha smältlimmet för att fixera några punkter innan silikonlimning. Om de släpper lite senare spelar ingen större roll så länge silikonet inte gör det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.