Krillo Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Hej allihopaSer att mina två neongobys har dragit på sig någon form av parasit, kan ni med hjälp av bilderna gissa vad det är? Skulle tro att den största parasiten är 0,5 mm stor - dvs ganska så stor. Vet inte var dom kommit ifrån. Har en ny Zebrasoma Scopas som är opåverkad och visade inga tecken i karantän och har aldrig haft något i tanken heller. Ett par nya eremiter har jag som visserligen inte genomgått karantän. Citera
stigigemla Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Jag skulle tro att det är isopoder men det kan också vara maskar. Jag är inte så duktig på att tolka bilder. Isopoder kan du ta bort med kopparpreparat om de inte släpper i ett sötvattendopp. Mot maskar finns ett antal preparat som t.ex Argumon. Citera
Ricke Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 hade en likadan på en kanariegylta i mitt förr akar den försvann sen med tiden blev större o större sen försvann den. dt var dok bara en så fisken tog inte märkbart skada av den, satt på gälfenan. är det en puttsare så kanske du får skaffa en till som kan ta bort dem åt honom. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.