jocke_ahl Postat 2 september 2011 Dela Postat 2 september 2011 Hej.. Har nu haft burken igång i 2 veckor och allt ser stabilt och fint ut.. Nu vill jag äntligen stoppa i lite levande och då tänkte jag börja med en liten städpatrull.. Jag har ett 250L kar med en sump på 112L.. Vad ska jag införskaffa för att det ska bli så bra som möjligt? Har i dagsläget en röd och en blå sjöstjärna bara.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 2 september 2011 Dela Postat 2 september 2011 börja med att lägga ner sjöstjärnorna i sumpen om du vill ha kvar räkor och sniglar, iallafall tills du vet exakt vad det är. Turbosniglar smaragdkrabbor & pepparmintsräkor tycker jag är effektiva. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 2 september 2011 Dela Postat 2 september 2011 börja med att lägga ner sjöstjärnorna i sumpen om du vill ha kvar räkor och sniglar, iallafall tills du vet exakt vad det är. Turbosniglar smaragdkrabbor & pepparmintsräkor tycker jag är effektiva.Varför skulle han inte kunna ha sniglar o räkor med sjöstjärnorna?Personligen skulle jag rekomendera att köra på endast sniglar och kanske en räka , Turbo sniglar, några nassarius sniglar och några andra som handlaren ev. har så skall det nog gå fint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jocke_ahl Postat 2 september 2011 Författare Dela Postat 2 september 2011 (ändrat) Kan man inte ha stjärnorna med sniglar och räkor eller vadå? Eremitkrabbor då? Är dom effektiva? Tycker åtminstånde att dom är sjukt tuffa.. Ändrat 2 september 2011 av jocke_ahl Fel ord.. Jävla t9.. :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 2 september 2011 Dela Postat 2 september 2011 Om inte det är några killerstjärnor du har som jag inte känner till som Jonis har lyckats gissa sig till skall det inte vara några problem Har själv en blå utan några som helst problem med sniglar.Eremiter är riktigt effektiva MEN tyvärr tar de skall från sniglarna... När jag började så köpte jag 5 blåa eremiter och 25 sniglar, tog inte mer än 3-4 dagar tills jag hade plockat upp 5st tomma skal ur karet. Jag rekommenderar att köra endast sniglar och vill du verkligen ha en eremit, ta en som är enorm som aldrig skulle få för sig att ge sig på några av de små sniglarna för skalen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jocke_ahl Postat 2 september 2011 Författare Dela Postat 2 september 2011 Är det någon som har ett hum om vad det här nödvändiga kalaset kan gå på? Tänkte inhandla dom på akvarielagret Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jocke_ahl Postat 2 september 2011 Författare Dela Postat 2 september 2011 Jag tror att den ena stjärnan heter röd sjöstjärna och en är helt blå med röda fötter.. :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 2 september 2011 Dela Postat 2 september 2011 ormsjöstjärnor kan gå på räkor. Finns en röd som ska vara lite bittsk också. De kan vara bra att veta vad man har innan man blandar. Vill man ha eremiter tillsammans med sniglar kan det vara bra att köpa många tomma skal, så slipper man förlora sniglarna. Har haft sniglar med blåbenade eremiter i ett år nu och dom byter skal ibland, har dock alla sniglar kvar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jocke_ahl Postat 3 september 2011 Författare Dela Postat 3 september 2011 Den ena är en blå Linckia och den andra kan väl heta röd sjöstjärna? Jag ska försöka fota den ikväll och posta den här så kan vi få lite klarhet.. :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Rovstjärnor är "trekantiga" sedda från sidan jämfört med vanliga stjärnor typ Fromia och Linkia, när det gäller ormstjärnor så är det främst gröna som anses problematiska när dom blir större - i vart fall av de som brukar förekomma i handeln Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jocke_ahl Postat 3 september 2011 Författare Dela Postat 3 september 2011 Om det visar sig att det är någon form av "rov-stjärna" jag har.. Vad kan jag ha då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.