jraudi Postat 11 september 2011 Postat 11 september 2011 Clown fiskar måste vara det dummaste av dom alla, f.n vad dom bits,matar dom typ 3ggr/dag men ändå så flyger dom på fingrarna fort man stoppar dom i karet....
Tomacee83 Postat 11 september 2011 Postat 11 september 2011 Om du tror att dom biter dig för att dom vill käka upp dig så är det du som är dum!
timmpa Postat 11 september 2011 Postat 11 september 2011 Om du tror att dom biter dig för att dom vill käka upp dig så är det du som är dum!eller om man skriver det som svar kanske man inte är bättre själv kanske någon vet varför dom beter sej så....annars behöver man inte svara om man själv har iq fiskpinne/Niklas
Tomacee83 Postat 11 september 2011 Postat 11 september 2011 Älskade Nemo försvarar bara sitt revir när din hand kommer, så du behöver inte mata ihjäl han för han kommer göra likadant ändå. Han försöker inte äta dig utan skrämma bort dig.
jraudi Postat 12 september 2011 Författare Postat 12 september 2011 Tackar för svaret men lite onödigt första svar, det är väll ingen som trott att dom ska käka upp någon!! undrade bara farför dom gör så,, är ny innom salt men söt har jag kört länge och dom fiskarna vänjer sig på handen och flyger inte på den... Hur ofta ska man mata dom?? vissa säger 3ggr om dagen andra var tredje dag...
Yodelking Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Jag matar alla mina fiskar 1ggr/dag (jag har även clowmer). Har du något annat än clownfiskar? Det finns andra arter som behöver mat flera gånger om dagen.
Tomacee83 Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Ja det kanske va lite onödigt första svar men ibland måste man lära sig den hårda vägen;) speciellt om man kallar lilla nemo för dum:PJag matar 1 ggr/dag.
jraudi Postat 12 september 2011 Författare Postat 12 september 2011 Okej, jo jag har en till men vet inte riktigt vad den heter men du kanske vet??
Grubbelmuz Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Heniochus intermedius eller Heniochus diphreutes ser det ut som! http://se.reeflex.net/tiere/1188_Heniochus_diphreutes.htmMatar mina Clowner 2 gånger om dagen Dom biter mig bara när jag gör rent i karet och kommer för nära.
Rekommenderade inlägg